تعمیر و عیب یابی یخچال و فریزر

تعمیر و عیب یابی یخچال فریزر

تعمیر یخچال و فریزر در شهریار

تعمیر یخچال و فریزر در اندیشه

تعمیرات انواع یخچال،یخچال فریزر، ساید بای ساید ، آبسردکن و … در شهریار،اندیشه، سر آسیاب،فردیس، وائین.شهرک صدف،شهرک شاهد،شهرک مریم، شهرک رفاه،جعفریه.خادم آباد، وحیدیه، فردوسیه،امیریه و دیگر نقاط حومه شهریار

تعمیر و عیب یابی یخچال فریزر

عیبعلت عیبرفع عیب
یخچال کار نمی کند .چراغ داخل آن نیز روشن نمی شود. پریز برق ندارد .
دوشاخه و سیم های رابط برق معیوب هستند.
دستگاه ولت متر را روی اندازه گیری برق شهر (۲۵۰ یا ۳۰۰ ولت متناوب) قرار دهید . دو سیم آزمایش دستگاه را به محل اتصال پریز مورد استفاده یخچال وصل کنید . اگر در پریز برق نباشد ، (عقربه ولت متر حرکت نکند) عیب از نبودن برق شهر ، سوختن فیوز منزل یا محل مورد استفاده یا خرابی سیم کشی مربوط به پریز است .
عیبعلت عیبرفع عیب
موتور یخچال کار نمی کند چراغ روشنایی داخل یخچال روشن میشود ترموستات خراب است یا سیم های رفت و برگشت معیوب اند اورلود یا رله استارت خراب است موتور خراب است با توجه به روشن شدن چراغ روشنایی داخل یخچال به هنگام باز کردن درب آن نشان می دهد که بخش اولیه برق ، یعنی دوشاخه و سیم های رابط تا ترموستات یا محل انشعاب سالم می باشند در غیر این صورت باید هر یک از موارد گفته شده مورد آزمایش قرار گیرند.
عیبعلت عیبرفع عیب
یخچال در تمام اوقات خوب کار میکند، سرما مطلوب است ولی در برخی مواقع موتور صدای چیک چیک میدهد و عمل سرما سازی متوقف می شود. برق شهر ضعیف است ولت متر را روی اندازه گیری برق شهر قرار داده و در زمانی که موتور صدای چیک،چیک می دهد مقدار ولتاژ برق شهر را اندازه گیری کنید. اگر مقدار ولتاژ خیلی کمتر از ۲۲۰ ولت بوده باشد، عیب از کم شدن ولتاژ برق شهر است.
عیبعلت عیبرفع عیب
موتور یخچال کار نمی کند،سرما نداریم بعد از چند لحظه از موتور صدای چیک،چیک حاصل می شود، رله استارت معیوب است. موتور خراب می باشد.
کمپرسور یا سیکل گردش گاز دارای اشکال است.
رله استارت و اورلود را از موتور جدا کرده و آن را با سیم تست مستقیماً به کار اندازید.
اگر موتور کار نکرد یا شدت جریان آن زیاد باشد، کمپرسور معیوب است در غیر اینصورت سیستم گردش گاز اشکال دارد. رله استارت و اورلود نیز باید جداگانه تست شود.
عیبعلت عیبرفع عیب
یخچال تمام مدت کار میکند. سرما بیش از حد معمول است. تمام چیزهایی که در یخچال گذاشته میشود یخ می زنند. ترموستات تنظیم نیست. لوله بالب از جای مخصوص خود در اواپراتور جدا شده است.
سر سیم های ترموستات به هم اشتباه وصل شده‌اند.
ترموستات خراب است.
به ترموستات توجه کنید. اگر درجه روی شماره زیاد قرار گرفته باشد آن را روی شماره مناسب قرار دهید تا عیب برطرف گردد، در غیر این صورت بالب و محل قرار گرفتن آن را بررسی کنید. اگر از جای اصلی خود در اواپراتور خارج شده باشد، آن را در جای اصلی خود قرار دهید. اگر ترموستات خراب باشد آن را تعویض کنید.
عیبعلت عیبرفع عیب
وقتی دوشاخه یخچال را به برق وصل می کنیم فیوز منزل فوراً قطع می کند. سیم پیچی های موتور اتصال کوتاه کرده‌اند سیمهای برق یخچال در مکانی به هم اتصال یافته اند رله استارت و اورلود را از موتور خارج کنید، دو شاخه یخچال را به برق وصل نمایید. اگر فیوز منزل قطع نکرد موتور خراب است. اگر سیم ها به هم اتصال یافته اند از هم جدا نموده و با نوار چسب آنها را عایق کاری کنید. رله استارت و اورلود را نیز تست کنید.
عیبعلت عیبرفع عیب
موتور یخچال خوب کار میکند سرما مناسب است لامپ روشنایی روشن نمی شود لامپ سوخته است.
کنتاکتهای اتصال سر پیچ به لامپ خوب اتصال نمی کنند.
شستی معکوس لامپ معیوب است.
سیم کشی روشنایی اشتباه می باشد.
لامپ را تست کنید اگر خراب است عوض نمایید، چنانچه سالم است کنتاکت های اتصال و سرپیچ و نحوه اتصال آنها را بازدید کنید. اگر کنتاکت ها به خوبی به لامپ اتصال نمی‌یابند کنتاکت ها را به درستی به لامپ اتصال دهید، اگر از این قسمت ها نباشد شستی معکوس را پس از درآوردن دوشاخه یخچال از برق تست کنید.
عیبعلت عیبرفع عیب
مدت کار موتور یخچال کم و سرما نیز کم است. درجه ترموستات روی شماره مناسب میباشد ترموستات تنظیم نیست درجه ترموستات را روی شماره مناسب قرار دهید. اگر شماره مناسب است ترموستات تنظیم نمی باشد. آن را تنظیم کنید تا عیب برطرف گردد.
عیبعلت عیبرفع عیب
بدنه یخچال برق دارد موتور معیوب می باشد .
ناحیه ای از سیم های رابط لخت شده و به بدنه اتصال یافته است .
کنتاکتهای اتصال یا سر سیم های ترموستات، شستی معکوس، رله استارت یا اورلود به بدنه اتصال یافته اند.
در یخچالهای بدون برفک ممکن است هیتر برفک زدایی از حالت آب بندی خارج شده باشد.
رله استارت و اورلود را از موتور جدا کرده و یخچال را به برق وصل کنید، آنگاه با ولت متر یا فازمتر یا هر وسیله مناسب دیگر وجود برق در بدنه یخچال را تست کنید. اگر در بدنه یخچال برق نباشد عیب از موتور است.
ولی اگر در هنگام راه اندازی موتور در بدنه برق باشد احتمالاً پایه‌های اتصال یا سر سیم های ترموستات، اورلود یا شستی معکوس به بدنه اتصال یافته یا ناحیه ای از سیم های رابط لخت شده و به بدنه اتصال یافته اند. آن ها را به دقت بازدید نموده و عیب را شناسایی و برطرف کنید.
در یخچالهای بدون برفک هیتر اواپراتور مورد بررسی قرار گیرد
عیبعلت عیبرفع عیب
موتور یخچال مدت زیادی کار میکند سرما مناسب نیست گاز یخچال کامل میباشد فاصله کندانسور با دیوار کم است اگر روی کندانسور گرد و غبار قرار گرفته است، آن را به طور کامل تمیز کنید. چنانچه فاصله آن از دیوار کم است، فاصله را تا حد مناسب بیشتر کنید تا عیب برطرف گردد. اگر یخچال در محیط گرم استفاده می شود نصب فن کوچک در بغل موتور برای خنک کردن موتور نتیجه مطلوبی خواهد داشت.
عیبعلت عیبرفع عیب
قسمت هایی از اپراتور کاملاً یخ بسته و قسمتهای دیگری از آن کاملاً خنک نمی شوند لوله های یخچال مسدود هستند گاز کم است در صورت امکان لوله مویی را تعویض کنید و لوله های یخچال را به طور کامل شستشو دهید، و فیلتر درایر را عوض کرده آنگاه یخچال را شارژ گاز کنید تا عیب برطرف گردد.
عیبعلت عیبرفع عیب
یخچال تمام وقت کار میکند سرما خیلی کم است مقدار گاز مناسب می باشد کمپرسور از فشار افتاده است کمپرسور را تعمیر یا در صورت امکان تعویض نمایید تا عیب برطرف شود
عیبعلت عیبرفع عیب
یخچال تمام وقت کار می کند، اواپراتور خنک نمی شود. یخچال گاز ندارد پس از یافتن محل نشت آن را لحیم نموده سپس با انجام تمام مراحل شارژ گاز، عیب برطرف می گردد.
عیبعلت عیبرفع عیب
اواپراتور برفک زیاد می زند.




(تعمیر و عیب یابی یخچال فریزر)
یخچال در محل گرم و مرطوب قرار دارد لاستیکهای دور درب خراب هستند.
درب یخچال خوب بسته نمی شود.
در یخچالهای بدون برفک هیتر یخچال خراب شده است و یا لوله درین (لوله فاضلاب )مسدود می باشد.
اگر محل مورد استفاده یخچال مناسب نیست جای آن را عوض کنید چنانچه مناسب باشد، لاستیک ها را بازدید کرده اگر پاره شده اند یا قدرت آهن ربای آنها کم شده است، آنها را عوض کنید تا عیب برطرف گردد.
در یخچالهای بدون برفک هیتر تعویض گردد و یا لوله آبریز برفک به پشت موتور باز شود.
عیبعلت عیبرفع عیب
پس از شارژ گاز، یخچال مدتی خوب کار می کند و سپس عقربه گیج تا حد تخلیه کامل نزول کرده و سرما سازی متوقف می گردد. لوله ها به ویژه لوله کاپیلاری مسدود است فیلتر درایر مسدود است اگر امکان داشته باشد لوله مویی را عوض کنید، در غیر این صورت لوله مویی و لوله‌های اواپراتور را به طور کامل شستشو دهید، آنگاه فیلتر درایر را عوض کرده تمام مراحل شارژ گاز را انجام داده و به یخچال گاز تزریق کنید تا عیب برطرف گردد.
عیبعلت عیبرفع عیب
مدت کار موتور یخچال نرمال اما تمام مسیر لوله برگشت برفک میزند گاز یخچال زیاد است مقداری از گاز یخچال را تا حد مجاز کم کنید تا عیب برطرف گردد
عیبعلت عیبرفع عیب
یخچال هنگام کار صدای ناهنجار میدهد محل استقرار یخچال تنظیم نیست.
لاستیک های لرزه گیر و پیچ های نگهدارنده موتور معیوبند .
سایر پیچ ها شل می باشند.
محل استقرار یخچال را تنظیم کنید.
اگر لاستیک‌های لرزه گیر موتور خرابند تعویض نمایید. سپس شل بودن پیچ های موتور را بازدید کنید، اگر پیچ های موتور و یا پیچ های سایر قسمت‌ها شل هستند، سفت کنید تا عیب برطرف گردد.
عیبعلت عیبرفع عیب
قسمت فریزرِ ، یخچال فریزر ، خوب خنک می شود اما قسمت یخچال اصلا خنک نمی شود. گاز یخچال فریزر کم است پس از اینکه موتور مدت مناسبی کار کرد به شرط اینکه حدود ۲۰ سانتی متر از اواپراتور یخچال سرد نشود یا برفک نزند، گاز تزریق کنید تا عیب برطرف گردد.
عیبعلت عیبرفع عیب
یخچال اصلا کار نمی کند ولی لامپ فلورسنت داخلی یخچال روشن است ترموستات خراب است.
برد یخچال فریزر خراب است
در برخی مواقع ترموستات گیر کرده و سبب عدم وصل ترموستات می شود، لذا بهتر است در ابتدا یکی دوبار دسته چرخشی ترموستات را به سمت راست و چپ حرکت دهید، اگر عیب برطرف نشد ترموستات خراب است آن را عوض کنید تا عیب برطرف گردد.
در یخچال فریزر های دیجیتال، برد دستگاه را تعمیر و یا تعویض کنید.
عیبعلت عیبرفع عیب
موتور مرتب کار می‌کند و سرما مطلوب است. گاهی موتور کار نمی کند ،صدای چیک چیک شنیده می‌شود. برق شهر ضعیف است

(تعمیر و عیب یابی یخچال فریزر )
ولت متر را روی اندازه گیری برق شهر قرار دهید و در همان لحظه که یخچال چک چک می‌کند ولتاژ را در پریز مورد استفاده اندازه گیری کنید. اگر ولتاژ برق محل مورد استفاده خیلی کم باشد از ترانسفورماتورهای تقویت ولتاژ استفاده کنید تا عیب برطرف شود.
عیبعلت عیبرفع عیب
یخچال اصلا کار نمی کند. لامپ داخل کابین روشن است و برق در دو سر ورودی رله و اورلود وجود دارد. اورلود معیوب است.
رله استارت معیوب است. موتور خراب است.
اورلود را از محل خود خارج سازید و با دستگاه اهم متر آن را آزمایش کنید.در صورت قطع بودن آن را تعویض کنید.
رله استارت را نیز تست کنید و در صورت خراب بودن تعویض کنید
پس از تست رله و اورلود، به کمک سیم تست، موتور را به تنهایی بدون رله و اورلود تست کنید. اگر موتور خراب است عوض کنید، تا عیب برطرف گردد.

تعمیر انواع یخچال و فریزر و ساید بای ساید در شهریار، اندیشه، فردیس، سرآسیاب، فردوسیه، وحیدیه، امیریه، حصارزیرک، وائین، جعفریه، اندیشه، شهرک مریم، شهرک رفاه، شهرک آ اس پ . شهرک شاهد، شهرک صدف،خادم آباد و …

ارور یخچال ها

تعمیر یخچال در منزل

تعمیر یخچال و فریزر در شهریار

تعمیر ساید بای ساید

آدرس ما: شهریار، روبروی شهرک اداری پاساژ اداری تجاری شهریار طبقه منفی ۱ واحد ۴۸

تلفن های تماس:

021-65318373

۰۹۱۹۰۹۸۲۶۴۰

۰۹۳۳۱۰۱۱۸۲۶